SOLUTIONS FOR DEVELOPING CHINESE SPEAKING SKILLS AT BASIC LEVEL AT HUNG VUONG UNIVERSITY

Authors

  • Quan Do Tien Hung Vuong University, Phu Tho Province
  • Dương Dao Thi Thuy Hung Vuong University, Phu Tho Province
  • Trang Le Thi Thu Hung Vuong University, Phu Tho Province

DOI:

https://doi.org/10.54163/ncdt/206

Abstract

The issue of speaking skills has always attracted the attention of researchers and scholars worldwide, especially in the context of foreign language teaching and learning. When considering the overall picture, research on speaking skills in language education can be divided into four main aspects: (i) the concept of speaking skills; (ii) the position and role of speaking skills in foreign language teaching and learning; (iii) the factors influencing the teaching and learning of speaking skills; (iv) the principles and solutions for teaching and learning speaking skills. From the perspective of applied linguistics, this research proposes several development solutions for basic level Chinese speaking skills at Hung Vuong University, from both the teacher and learner viewpoints, hopefully this article will contribute a useful reference for the teaching and learning of Chinese language majors in Vietnam in the context of current international integration.

References

Hiền, B. (1999). Phương pháp dạy - học ngoại ngữ. Hà Nội: Nxb. Đại học Quốc gia Hà Nội.

Hiền, N. T. T. (2018). Nghiên cứu hiệu quả của phương pháp thuyết trình nhóm tới khả năng nói tiếng Anh của sinh viên năm thứ nhất tại Học viện Quân y. Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài, 34(3), tr.46-57.

My, A. H. (2022). Những khó khăn trong việc học kỹ năng Nói của sinh viên ngoại ngữ 2 tại Khoa Pháp - Trường Đại học Ngoại ngữ - Đại học Quốc gia Hà Nội và đề xuất giải pháp. Kỷ yếu Hội thảo quốc tế Nghiên cứu và Giảng dạy ngoại ngữ, ngôn ngữ và quốc tế học tại Việt Nam. Hà Nội.

Bình, L. T. T. (2017). 越南大学非专业汉语口语教学研究. 华中师范大学博士学位论文.

Nga, P. K. (2014). 越南汉语口语教学顺序性问题研究. 华中师范大学博士学位论文.

冯雪莹. (2022). 思维导图在产出导向型汉语口语教学中的应用研究. 北京外国语大学硕士学位论文.

华敏敏. (2022). 混合模式下老挝学生汉语口语课教学模式探索. 吉林广播电视大学学报,第5期.

孙文萍. (2020). 任务教学法在对外汉语口语教学中的应用研究. 青年时代,第10期.

Published

2023-09-29