VIETNAMESE LANGUAGE PROFICIENCY ASSESSMENT ACCORDING TO VIETNAM’S 6 - LEVEL COMPETENCY FRAMEWORK FOR INTERNATIONAL STUDENTS AT THE PEOPLE’S POLICE ACADEMY

Authors

  • Hong Hoang Ngoc Nguyen The People’s Police Academy

DOI:

https://doi.org/10.54163/ncdt/305

Abstract

Organizing a test to assess Vietnamese language proficiency for international students is an activity that contributes to improving the quality of teaching and learning at the People's Police Academy. The article analyzes the initial results of the Vietnamese language proficiency entrance assessment test for Course 37 Lao students conducted by Department of Foreign Languages in collaboration with the Academy's Center for Foreign Languages and Informatics and proposing solutions to synchronously deploy this form of testing and assessing for all international students trained at the Academy.

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hoá, hiện đại hoá trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2014). Hướng dẫn biên soạn câu hỏi, bài tập kiểm tra, đánh giá theo định hướng phát triển năng lực. Tài liệu tập huấn dạy học.

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Thông tư số 17/2015/TT-BGDĐT ngày 01/09/2015 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành Khung năng lực tiếng Việt dùng cho người nước ngoài.

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Quyết định Ban hành Định dạng đề thi đánh giá năng lực tiếng Việt theo khung năng lực tiếng Việt dành cho người nước ngoài (Số 2097/QĐ-BGDDT ngày 21/6/2016 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

Đại học Quốc gia Hà Nội - Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn. (2024). Đề án tổ chức thi đánh giá năng lực tiếng việt theo khung năng lực tiếng Việt dùng cho người nước ngoài.

Published

2024-06-21

Issue

Section

SCIENCE, EDUCATION AND TECHNOLOGY