SOME GENERAL THEORETICAL ISSUES ABOUT CULTURAL EDUCATION

Authors

  • Thu Nguyen Thi Minh School of Field Artillery Officer

DOI:

https://doi.org/10.54163/ncdt/234

Abstract

Education is the pillar that builds the intellectual and ideological foundation of each country and nation. As a fundamental part of culture, educational culture has a special position in the formation and development of the nation's history. In the strong trend of industrialization, modernization and globalization, educational culture is the key to opening up a knowledge economy, bringing the country to prosperous and sustainable development. The article focuses on clarifying the connotation of the concept of educational culture, thereby distinguishing the concept of educational culture and related concepts; at the same time, identifying the structure and characteristics of educational culture.

References

Buyse, K., & Bañas, I. (2016). Perception of educational culture and learning styles in language learning: the romanian case. Revista Nebrija de Lingüıstica Aplicada, 10(21).

Đạt, H. Q. (2018). Quản lý xây dựng văn hoá nhà trường trung học cơ sở Thành phố Hồ Chí Minh. , Luận án tiến sĩ Quản lý giáo dục, Học viện Khoa học Xã hội, Hà Nội.

Đức, L. Q. (2014). Một số vấn đề về lý luận văn hoá quân sự. Tạp chí Văn hoá Nghệ thuật, số 360.

Hạc, P. M. (2009). Giáo dục giá trị xây dựng văn hoá học đường. Kỷ yếu Hội thảo khoa học Văn hoá học đường - lí luận và thực tiễn (tr.7-16). Hội khoa học Tâm lý – Giáo dục Việt Nam. Hà Nội.

Hòa, N. T., & Mây, Đ. T. (2022). Văn hoá học đường nhìn từ mối quan hệ ngoài nhà trường trong bối cảnh đổi mới giáo dục và đào tạo: thực trạng, nguyên nhân và giải pháp. Tạp chí Giáo dục, 22(4), tr.11-16.

Huyền, N. T. T. (2020). Văn hóa giáo dục của trường Phổ thông quốc tế tại thành phố Hồ Chí Minh. Luận án tiến sĩ Văn hóa học, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh, TP. Hồ Chí Minh.

Mai, N. H. (2022). Văn hoá giáo dục Việt Nam giai đoạn 1884-1945. Hà Nội: Nxb. Đại học Quốc gia Hà Nội.

Phân viện Báo chí và Tuyên truyền. (2002). Giáo trình Lý luận văn hoá Mác - Lênin. Hà Nội: Nxb. Chinh tri quoc gia.

Phúc, L. Đ. (1998). Văn hóa học tập. Trong Văn hoá và giáo dục - Giáo dục và văn hoá (tr.106-110). Hà Nội: Nxb. Giáo dục.

Rousseau, J. J. (2015). Emily hay là về giáo dục (H. Sâm & T. Q. Dương, dịch). Hà Nội: Nxb. Tri thức.

Thêm, T. N. (2018). Văn hóa học đường Việt Nam trong thời kỳ phát triển và hội nhập: Vài nét về con đường từ lý luận đến thực tiễn. Kỷ yếu Hội thảo quốc tế Văn hóa học đường Đại học Việt Nam trong thời kỳ phát triển và hội nhập (tr.28-38). Thành phố Hồ Chí Minh: Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.

Thêm, T. N. (2020). Bàn về mô hình vận động của triết lý giáo dục. Tạp chí Thông tin Khoa học Xã hội, số 12, tr.3-10.

Thúy, L. T. N. (2018). Xây dựng văn hoá nhà trường phổ thông - Lý thuyết và thực hành. Hà Nội: Nxb. Đại học Quốc gia Hà Nội.

Trang, T. T. T. (2022). Japanese educational culture in times of the COVID-19 pandemic. Policy Futures in Education, 0(0), 1–10.

Published

2023-11-19