HALAL MARKET DEVELOPMENT IN VIETNAM FROM THE PERPECTIVE OF STATE MANAGEMENT

Authors

  • Tam Huynh Thanh Ho Chi Minh City Investment and Trade Promotion Center (ITPC)

DOI:

https://doi.org/10.54163/ncdt/288

Abstract

The Halal market is currently receiving attention from many economies around the world because it is a large and prompt growing market globally. Vietnam is one of the countries considered to have many advantages in developing the product manufacturing industry and providing services for this potential market. If it can take advantage of available opportunities and strengths, Vietnam is fully capable of participating deeply in the supply chain and having a solid position in the global Halal market. This article focuses on researching the overall Halal market, the advantages and challenges of Vietnam in approaching this market, as well as proposing some recommendations from the perspective of state management to contribute to the construction and development of the Halal market in Vietnam.

References

Anh, M. (2022). Tăng cường hợp tác quốc tế để phát triển ngành Halal Việt Nam. Truy cập ngày 01/4/2024, https://dangcongsan.vn/.

Anh, M. (2023). Xây dựng và phát triển ngành Halal Việt Nam bài bản, chuyên nghiệp, toàn diện. Truy cập ngày 01/4/2024, https://dangcongsan.vn/.

Alzeer., & các cộng sự. (2018). Rational and practical aspects of Halal and Tayyib in the context of food safety. Trends in Food Science and Technology, số 71, tr.264-267.

Bohari., Hin., & Fuad. (2013). The Effect of Halal Awareness on Purchase Decision with Religiosity as A Moderating Variable: A Study at Higher Education Institutions in Brunei Darussalam. Journal of Islamic Marketing, số 11(5), tr.1091-1104.

Cường, N. D. (2022). Đặc trưng du lịch halal và một số gợi ý chính sách cho phát triển du lịch Việt Nam. Tạp chí Nghiên cứu Châu Phi và Trung Đông, số 11(207), tr.47-52.

Demirci., & các cộng sự. (2016). Positioning food safety in halal assurance. Food Control, số 70, tr.257-270.

Giang, H. (2023). Khai mở tiềm năng cho doanh nghiệp Việt thâm nhập thị trường Halal tại Saudi Arabia. Truy cập ngày 01/4/2024, https://baochinhphu.vn/.

Hàm, N. T. N., & Hưng, L. T. (2022). Sản phẩm Halal - Tiếp cận từ khía cạnh tiêu chuẩn hóa. Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam, số 4, tr.23-24.

Hương, M. (2023). Hoàn thiện khuôn khổ pháp lý, chính sách quản lý Nhà nước về sản phẩm, dịch vụ Halal. Truy cập ngày 01/4/2024, https://vietq.vn/.

My, H. (2023). Thị trường Halal - Cơ hội cho Việt Nam phát triển ngành công nghiệp Halal. Truy cập ngày 01/4/2024, https://vietq.vn/.

Nhân, T. (2023). Khai mở tiềm năng thị trường Halal. Truy cập ngày 01/4/2024, https://nld.com.vn/.

Thu, T. T. M. Khái quát về Hồi giáo và Hồi giáo ở Việt Nam. Trang tin điện Ban Tôn giáo Chính phủ, ngày 21/11/2012, https://btgcp.gov.vn/.

Thiện, D. (2022). Nhiều “rào cản” hạn chế doanh nghiệp Việt tiếp cận thị trường Halal. Truy cập ngày 01/4/2024, http://baokiemtoan.vn/.

Published

2024-06-21